جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
۲۷ بازديد

روانشناسي باليني

 

روانشناسي باليني تخصص روانشناسي است كه مراقبت هاي مداوم و جامع بهداشت رواني و رفتاري را براي افراد و خانواده ها ارائه مي دهد. مشورت با سازمان ها و جوامع ؛ آموزش ، آموزش و نظارت ؛ و عمل مبتني بر تحقيق اين يك تخصص در گستردگي است - كه به طور گسترده شامل آسيب شناسي رواني شديد است - و با جامعيت و ادغام دانش و مهارت از طيف وسيعي از رشته ها در داخل و خارج از روانشناسي مناسب مشخص مي شود. حوزه روانشناسي باليني شامل همه سنين ، تنوع هاي مختلف و سيستم هاي متنوع است.

 

دانش علمي و نظري پيشرفته آلماني به تخصص

درك آسيب شناسي رواني و ملاحظات تشخيصي / مداخله اي. مسائل مربوط به سلامت روان در طول عمر بر اساس درك جامع از آسيب شناسي رواني. ارزيابي: توانايي ادغام و تركيب داده هاي آزمون شخصيت با اقدامات ارزيابي استاندارد ديگر. مشاوره: توانايي مشورت با ساير سلامت و بهداشت رفتاري متخصصان و سازمانهاي مراقبت در مورد آسيب شناسي رواني شديد ، خودكشي و خشونت. پايگاه تحقيق: مشاركت با تحقيقات خاص و بررسي انتقادي علم ، دانش و روشهاي مربوط به آن زمينه ها كه متمايز از روانشناسي باليني است.

پارامترهايي براي تعريف عملكرد حرفه اي در روانشناسي باليني:

جمعيت ها

روانشناسي باليني به عنوان يك تخصص به افراد و خانواده ها در طول عمر و از همه زمينه هاي قومي ، فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي ، و همچنين گروه ها و جوامع خدمات ارائه مي دهد.

 

مشكلات / مسائل

تخصص روانشناسي باليني به مسائل مربوط به سلامت رفتاري و رواني افراد در طول عمر مي پردازد ، از جمله:

 

ناسازگاري فكري ، احساسي ، رواني ، اجتماعي و رفتاري. ناتواني و ناراحتي. مسائل مربوط به سازگاري جزئي و همچنين آسيب شناسي رواني شديد.

رويه ها

ارزيابي: مصاحبه تشخيصي ، ارزيابي رفتاري ، تجويز و تفسير اقدامات آزمون رواني مداخله (سطوح اوليه ، ثانويه و عالي): خدمات باليني به افراد ، خانواده ها و گروه ها مشاوره: تمرين بين حرفه اي و درون حرفه اي با ساير متخصصان و سازمان هاي بهداشت و رفتار رفتاري تحقيقات: مشاركت با تحقيقات خاص و بررسي انتقادي علم ، دانش و روشهاي مربوط به روانشناسي باليني.

 

روانشناسي كاربردي

تجزيه و تحليل رفتار كاربردي باليني جامعه ، مصرف كننده ، مشاوره ، انتقادي ، آموزشي ، محيطي ، ارگونومي ، قانوني ، بهداشتي ، انساني ، صنعتي و سازماني ، روان سنجي ، حقوقي ، پزشكي ، نظامي ، موسيقي ، بهداشت حرفه اي،

"پزشكي روانشناسي" به اينجا تغيير مسير مي دهد. براي مجله ، به پزشكي روانشناسي مراجعه كنيد.

روانشناسي باليني يكپارچه سازي علم ، نظريه و دانش باليني به منظور درك ، پيشگيري و تسكين ناراحتي يا اختلال عملكرد روانشناختي و ارتقاء رفاه ذهني و توسعه شخصي است. محوري در عمل ، ارزيابي روانشناختي ، فرمول بندي باليني و روان درماني است ، اگرچه روانشناسان باليني همچنين در تحقيق ، آموزش ، مشاوره ، شهادت قانوني و توسعه و مديريت برنامه مشاركت دارند.. در بسياري از كشورها ، روانشناسي باليني يك حرفه بهداشت روان تنظيم شده است.

 

اين رشته عموماً در سال 1896 با افتتاح اولين كلينيك روانشناسي در دانشگاه پنسيلوانيا توسط لايتنر ويتمر آغاز شده است. در نيمه اول قرن بيستم ، روانشناسي باليني بر ارزيابي روانشناختي متمركز بود و توجه كمي به درمان داده شد. اين امر پس از دهه 1940 هنگامي كه جنگ جهاني دوم منجر به افزايش تعداد پزشكان آموزش ديده شد ، تغيير كرد. از آن زمان ، سه مدل آموزشي اصلي در ايالات متحده توسعه يافته است - Ph.D. مدل علوم باليني (تمركز زيادي بر تحقيقات دارد) ، دكتري. مدل علم پزشك (ادغام تحقيقات و عمل علمي) ، و Psy.D. مدل پزشك-محقق (با تمركز بر نظريه و عمل باليني). در انگلستان و جمهوري ايرلند ، دكتراي روانشناسي باليني بين دو مدل اخير قرار مي گيرد ، در حالي كه در بيشتر سرزمين اصلي اروپا ، آموزش در سطح كارشناسي ارشد و عمدتا روان درماني است. روانشناسان باليني در ارائه روان درماني متخصص هستند و به طور كلي در چهار جهت اصلي نظري - روان پويايي ، انساني ، آموزش مي بينند.

 

بيشتر بخوانيد...

 

۳۵ بازديد

دوربين fisheye يا همان چشم ماهي

همانطور كه از اسم آن پيداست مكانيزم اين دوربين بسيار شباهت به تصويري چشم ماهي دارد.

با وجود اين دوربين ها ، اگر در جاي صحيح نصب شود ديگر نقطه كور وجود ندارد و همه محيط تحت پوشش دوربين قرار ميگيرد.

شركت هاي زيادي دست به توليد اين دوربين زده اند و به ياد داشته باشيد اين دوربين فقط در بستر شبكه كار ميكند و نمونه آنالوگ ندارد.  

تصويري كه از دوربين فيش آي به دست مي آيد يك تصوير 360 درجه است كه توسط NVR يا نرم افزار نصب شده روي

كامپيوتر يا سرور ميتوانيد آن را به اشكالمختلف قابل نمايش كنيد.

متوانيد نحوه نمايش تصاوير را به حالت 4 تكه تبديل كنيد و تنظيم كنيد كه هر تكه از آن به يك نقطه دلخواه شما متمركز

باشد يا ميتوانيد به حالت دو تصوير 180 درجه تبديل كنيد و يا چندين تصوير كلي

  1. دوربين مدار بسته
  2. قيمت دوربين مدار بسته
  3. خريد دوربين مدار بسته
  4. نصب دوربين مداربسته

 

 

۳۱ بازديد

آشنايي با انواع درب باغ (جنوبي)

امروزه از انواع مختلفي در ها استفاده مي شود كه شايد مهم ترين استفاده از آن ها در درب هاي ويلاها باشد. آيا شما هم با انواع درب باغ (جنوبي) آشنايي داريد و مي دانيد كه از چه جنس هايي ساخته مي شوند؟ درب باغ (جنوبي) هم ميتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب هاي چدني و يا فلزي. در اين بخش با ما همراه شويد تا شما را با انواع درب باغ (جنوبي) آشنا كنيم.

درب هاي حياطي فرفورژه از چارچوب هايي ساخته شده اند كه شكل ظاهري آن ها را برخلاف انواع درب هاي مدرن پيچيده تر مي كند. البته اين نوع درب ها معمولا براي ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب هاي ويلايي هستند.

انواع درب باغ (جنوبي)

همانطور كه ميدانيد، صنعت نرده سازي در ايران پيشرفت بسيار زيادي داشته است و به يك صنعت مجزا تبديل شده است كه به صنعت توليد گل نرده و همچنين درب هاي فرفورژه ويلايي معروف است. اين صنعت در ايران پيشينه اي قديمي دارد. در زماني هاي قديم با ريخته گري و همچنين فرم دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب هاي ويلايي ساخته مي شد اما امروزه اين كار توسط كارگاه ها و كارخانه هاي بزرگ صنعتي انجام مي شود. در زمان هاي گذشته براي اينكه بتوانند درب هاي باغ فرفورژه را بسازند ابتدا ميله هاي آهني را در كوره هاي بزرگي قرار مي دادند تا آب شوند و گداخته شوند. اين كار براي ساخت درب هاي ويلايي هم انجام مي شود.

ساخت درب باغ (جنوبي)

ساخت درب باغ (جنوبي) هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام مي شده است. زماني كه فلزات را درون كوره هايي مي ريختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات مقاومت و خشكي آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان به طراحي هاي اسليمي اشاره كرد.

 

انواع درب فرفورژه آهني (جنوبي)

شما ميتوانيد هم از درب هاي چوبي و هم از درب هاي فلزي به عنوان درب فرفورژه آهني (جنوبي) استفاده كنيد البته دقت داشت هباشيد كه استفاده از برخي از آن ها در برخي از نقاط كشور مجاز نيست چرا كه ممكن است امنيت خانه و ساختمان شما را با مشكل روبرو كنند.

زيبايي و تنوع درب فرفورژه آهني (جنوبي)

معمولا درب فرفورژه آهني (جنوبي) بايد زيبايي و تنوع در ساخت داشته باشيد. بيشتر افرادي كه ميخواهند درب فرفورژه آهني (جنوبي) را خريداري كنند در كنار عملكرد، بيشتر به ويژگي هاي زيبايي نماي آن اهميت مي دهند. اين درب ها در واقع تردد شما را به ويلا ممكن مي سازند و به همين دليل هم بهتر است كه علاوه بر زيبايي به كيفيت آن نيز توجه كنيد.

معمولا اينطور گفته مي شود كه خريد درب فرفورژه آهني (جنوبي) نسبت به خريد درب هاي ديگر سخت تر است. شما بعضا ميخواهيد براي خانه خود اين درب ها را خريداري كنيد و شايد بخواهيد ويلاي خود را با دربي زيبا مزين كنيد. در اين حال بايد دقت داشته باشيد كه خريد اين نوع درب ها به شما اجازه مي دهند كه همزمان با زيبايي امنيت را نيز براي خانه خود ايجاد كنيد پس بهترين راه اين است كه هر دو مورد را در نظر داشته باشيد.

به طور كل اما تنوع درب فرفورژه آهني (جنوبي) بسيار بيشتر از تنوع درب هاي معمولي است. اين نوع درب ها با اينكه در جنس هاي مختلفي مانند چوبي و همچنين آهني ساخته مي شوند اما به شما اجازه خواهند داد كه همچنان هم زيبايي و هم تنوع خانه خود را حفظ كنيد.

دوام درب فرفورژه آهني (جنوبي)

شايد تصور كنيد كه تنها انواعي از درب فرفورژه آهني (جنوبي) امنيت را براي شما ايجاد خواهد كرد كه آهني است و نوع چوبي آن شما را دچار مشكل خواهد كرد. در اين حال نكته اي كه بايد بدانيد اين است كه اين نوع درب ها اگر از نوع چوبي باشند باز هم براي شما ايمن خواهند بود  و هيچ تفاوت خاصي از نظر امنيتي ندارند. اينكه شما بتوانيد دربي را خريداري كنيد كه دوام بالايي دارد در عين اينكه كار شما را براي سال هاي بعد راحت تر خواهد كرد، به شما اجازه مي دهد كه امنيت را نيز فراهم كنيد.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ سازه در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري آفتاب

 

 

۴۲ بازديد

چرا تلويزيون ال جي صدا دارد ولي تصوير ندارد؟

قطع شدن صداي تلويزيون ال جي در حاليكه سيستم پخش صداي آن هنوز فعال است، اشكالي است كه غالبا در مدل هاي سري LN ال جي ايجاد مي يابد. اين اشكال به ويژه در تلويزيون هايي بيشتر است كه از مبادي غيررسمي تهران و به صورت قاچاق وارد مي شوند. تلويزيون هايي كه در ميان عموم، با نام تلويزيون هاي بانه اي از آن ها ياد مي شود. در هر حال اشكال قطع شدن تصوير تلويزيون ال جي به علت مشكل در بخش بك لايت تلويزيون است و يك ضعف كارخانه اي به شمار مي آيد.

بررسي دليل قطع شدن تصوير تلويزيون ال جي

اگر تلويزيون شما تصوير ندارد اما صدا دارد، اين به معناي آن است كه تنها بخش هاي دخيل در تصوير دچار اشكال شده اند و تلويزيون در بخش صدا اشكالي ندارد. براي مثال اگر تلويزيون LED شما تصوير دارد اما صدا ندارد، امكان دارد اين اشكال به علت وجود مشكل در نور پس زمينه ايجاد شده باشد.

همانگونه كه مي دانيد در تلويزيون هاي ال اي دي، نوري از پشت به صفحه نمايش تلويزيون تابيده مي شود و باعث مي شود كه تصوير در نمايشگر تلويزيون قابل ديدن شود. حال اگر لامپ هاي ال اي دي تلويزيون دچار مشكل گردند، تصوير تلويزيون هم دچار مشكل مي شود. در اين حالت اگر چه تصوير تلويزيون قطع شده است اما تلويزيون صدا دارد و ديگر كاركردهاي آن به صورت عادي صورت مي گيرد. با توجه به اين توضيحات مي توان نتيجه گرفت كه قطعي تصوير در غالب موارد به علت مشكل بك لايت ديده مي شود.

مشكل و قطعي تصوير در سري LN تلويزيون ال جي:

دليلي كه در اين مدل تلويزيونها سبب قطعي تصوير شود، اتصالي كوتاه لامپ است. اين اتصالي كوتاه در نهايت سبب تاريكي و قطع شدن تصوير تلويزيون مي شود. با قطع شدن اولين لامپ مدارات سري جريان در مدار بك لايت قطع مي شود. بعد از اين اتفاق، تصوير در يك لحظه روشن شده و چشمك مي زند و مجددا قطع مي شود.

مشكل و قطعي تصوير سري LB تلويزيون ال ج:

مشكل در اين مدل شباهت زيادي به سري LN دارد با اين تفاوت كه لامپ هاي استفاده شده در اين مدل بيشتر دچار اتصالي كوتاه مي شوند. اتصالي پيش امده سبب خاموش شدن لامپ مي شود و در نهايت باعث مي شود كه بقيه لامپ ها روشن بمثل و لكه تاريكي در تصوير ديده شود.

مشكل و قطعي تصوير سري LY تلويزيون ال جي:

ساختار اين مدل تلويزيون بسيار شبيه به سري LB است. با اين وجود ورودي اين مدل به بخش تعمير تلويزيون به علت قطعي تصوير بسيار كمتر از سري LB است.

مشكل و قطعي تصوير سري LS تلويزيون ال جي:

بك لايت بكاررفته در اين مدل تلويزيون از نوع يكطرفه است. لامپ هاي بك لايت در دسته هاي 20 عددي تفكيك شده و كنترل هر يك از آن ها توسط يك مدار صورت مي گيرد. اشكال قطعي تصوير در اين مدل تلويزيون ها عمدتا به صورت وقتي است و براي مثال بعد از چند دقيقه كار كردن ديده مي شود.

انواع مشكل بك لايت

قطع شدن تصوير تلويزيون امكان دارد در چند حالت اتفاق بيفتد. مشكل لامپ ها در چند حالت ايجاد مي شود كه در يك حالت باعث مي شود لامپ خراب خاموش شود ولي بقيه لامپ ها روشن بمثل. در اين حالت تصوير كلي تلويزيون قطع نمي شود اما در محل لامپ خاموش در تصوير، تاريكي ديده مي شود. در حالت ديگر مشكل لامپ ها، جريان كلي مدار هم قطع مي شود و توليد نور بك لايت متوقف مي شود. با قطع شدن نور بك لايت تصوير ديده نمي شود اما ديگر كاركرد هاي تلويزيون مثل پخش صدا و يا كاركردن كنترل به صورت عادي صورت مي گيرد.

اشكال قطع شدن تصوير تلويزيون ال جي با وجود پخش صدا و راه حل

اشكال قطع شدن تصوير در تلويزيون هاي ال جي بيشتر در سري LN پديد مي آيد؛ اين مشكل بيشتر ناشي از ضعف تلويزيون در بخش بك لايت و برد پاور است كه در نهايت باعث سوختن لامپ هاي ال اي دي اين تلويزيون ها مي شود. آن دسته از تلويزيون هاي سري LN كه دچار اين مشكلي مي گردند نياز به اعمال تغييراتي در بخش برد پاور تلويزيون دارند تا اشكال آن ها برطرف شود؛ تعمير برد پاور سبب مي شود تا مشكل پديد آمده مجددا تكرار نشود.

چگون مي توان اشكال قطعي تصوير تلويزيون ال جي در حاليكه صدا دارد را حل كرد؟

تلويزيون هاي ?? اينچ ال جي معولا داراي دو سري ال اي دي مي باشند كه بعد از مشكل يك سري وقتي تلويزيون روشن مي شود، اين سري از لامپها، يك لحظه روشن شده و مجددا به علت مشكل، تلويزيون پروتكت كرده و تصوير قطع مي شود. آن دسته از تلويزيون هاي سري LN كه دچار اين مشكلي مي گردند نياز به اعمال تغييراتي در بخش برد پاور تلويزيون دارند تا اشكال آن ها برطرف شود؛ تعمير برد پاور سبب مي شود تا مشكل پديد آمده مجددا تكرار نشود.

حل اشكال قطعي تصوير تلويزيون ال جي

تعمير تلويزيون ال جي يكي ديگر از خدمات تخصصي ارائه شده در اين نمايندگي است كه با رعايت همه پارامترهاي ضروري و تخصصي اين مركز انجام مي پذيرد. خدمات مرتبط با اين تلويزيون به دست مهندساني انجام مي پذيرد كه با حضور در دوره هاي تخصصي تعمير، تسلط كاملي بر ساختار و نرم افزاري همه تلويزيون هاي ال جي يافته اند و قادر مي باشند تا با كمك جديدترين متدها و ترفندهاي تعمير اشكالات ايجاد شده در اين تلويزيون ها را مرتفع سازند.

شما كاربران گرامي مي توانيد در صورت ايجاد هر گونه اشكال و مشكل در هريك از مدل هاي تلويزيون ال جي از جمله اشكال قطعي تصوير تلويزيون ال جي با وجود پخش صدا به نمايندگي ال جي مراجعه كرده و شاهد حل اشكالات پيش آمده در تلويزيون خود باشيد.

نمايندگي ال جي و واحدهاي تخصصي تعمير ال جي

نمايندگي ال جي با توجه به گستردگي تلويزيونات اين كمپاني در سطح تهران همه تلاش خود را به كاربسته تا با همكاري جمعي از مهندسان زبده و ماهر به ارائه بالاترين سطح كيفي خدمات در زمينه تعمير تلويزيونات ال جي بپردازد. نمايندگي ال جي در بخش «فروش» به عرضه همه توليدات اين كمپاني و در بخش «خدمات بعد از فروش» به ارائه همه خدمات تخصصي تعمير در پشتيباني تلويزيونات ال جي مي پردازد.